Σάββατο, 11 Απριλίου 2009

Το αλάτι στη διατροφή μας

Πολλοί απο εμάς καταναλώνουμε αλάτι στη διατροφή μας, καθημερινώς και ανελιππώς. Πόσοι από εμάς γνωρίζουμε όμως τι συνέπειες έχει η υπερβολική καταναλωση αλατιού; Η φυσιολογική ποσότητα είναι μικρότερη από μια κουταλιά του γλυκού ημερησίως και πολλοί από εμάς το ξεπερνάμε το παραπάνω όριο. Μια διατροφή πλούσια σε κάλιο και ασβέστιο και χαμηλή σε νάτριο μπορεί να προφυλάξει από καρδιαγγειακά προβλήματα. Κάποιοι τρόποι περιορισμού του φαγητού σε αλάτι είναι να ζητάμε να μας προετοιμάζουν φαγητό χωρίς έξτρα αλάτι, να διαβάζουμε τα συστατικά των τροφών που αγοράζουμε (πχ κατεψυγμένες πίτσες, κονσέρβες και ντρεσιγκ σε σαλάτες και φαγητά) και το πιο απλό απο τα παραπάνω είναι να δοκιμάζουμε το φαγητό πριν το καταναλώσουμε – πολλές φορές το φαγητό είναι αλμυρό χωρίς τη προσθήκη έξτρα αλατιού. Αλλες λύσεις είναι να επιλέγουμε κοτόπουλο, γαλοπούλα και ψάρι αντί για κόκκινο κρέας που φυσιολογικά η περιεκτικότητα σε νάτριο είναι αυξημένη στα παραπάνω κρεάτα Αλλές τροφές που μπορούμε να επιλέξουμε είναι τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τα αυγά, το γιαουρτι, τα καρύδια, το γάλα το ρύζι και τα μακαρόνια. Επιλέξτε μπαχαρικά όπως σκόρδο ή λεμόνι ή λάιμ για να δώσετε μια έξτρα γεύση στα φαγητά σας και στις σαλάτες σας αντί για απλό αλάτι. Επήσις αν επιλέγετε κονσέρβες μπορείτε να ξεπλύνετε τα περιεχόμενα τους από το έξτρα αλάτι της συσκευασίας πχ μανιτάρια, καλαμπόκι κτλ. Αυξήστε τη κατανάλωση σε τροφές πλουσιες σε κάλιο όπως μπανάνες, πατάτες, ντομάτες. Οι παραπανω συμβουλές μπορούν να είναι χρήσιμες σε οποιονδηποτε θέλει να περιορίσει το αλάτι στη διατροφή του. Φυσικά η παντελής έλλειψη αλατιού μπορεί να προκαλέσει διαταραχές όπως κούραση, υπνηλία, ναυτία, πονοκέφαλο και σοκ. Παρολα αυτά η προηγούμενη κατάσταση είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί από οποιονδηποτε άλλον πέρα απο αθλητές που ιδρώνουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα και από άτομα που χρησιμοποιούν κατα κόρον διουρητικά και υπακτικά. Ακόμα και η πολύ εξαντλητική άσκηση δεν μπορεί να προκαλέσει μεγάλη απώλεια αλατιού καθώς η έλλειψη ηλεκτρολυτών αντικαθίσταται σχετικά εύκολα με το επόμενο γεύμα.

Συμφωνείτε με το παραπάνω άρθρο;

1 σχόλιο:

  1. Ενδιαφέρον γενικό ενημερωτικό κείμενο για τους μη επαγγελματίες υγείας σχετικά με το αλάτι στη διατροφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή